octombrie 14, 2021

Cum se îmblânzește o pasăre

Daniel Vorona 

:ascultă — toamna mănâncă oamenii de vii nimănui nu îi este frig între două fotografii — taci

.
— cu un pașaport în mână a venit la
mine și a plâns ca la un mormânt —
.
vând cruce albă la jumătate de preţ urlă femeia cu sutienul confiscat de
gardieni lovind cu nuiaua într-o
bicicletă
jerpelită vai de ea poartă la gât
o sticlă un ceas și o seceră iar în loc de mâini are două copite de capră
.
deschidem
pumnii — generația noastră a devenit proprietate a cancerului
deschidem pumnii — generația noastră a devenit proprietate a
cancerului
.
— în timp ce sculptorul ne arăta lumina și ne învăța cum se îmblânzește
o
pasăre care se prăbușește
în aer unul dintre noi a furat mireasa de pe scaun și am făcut-o roată —
.
iubim trupurile noastre pentru că noi
fără comision | iar
și iară | preaiubim
trupurile noastre și durerile de spate
.
(vorbim — pe curând — cu celălalt)
.
fantome
fantome
fantome
.
— eu sunt domnul care a
venit târziu să
bea cu Dumnezeul meu —
.
dar ea era sălbatică eram de lemn era un fluture înlăcrimat
eram o
umbră înfloritoare și mă închinam la ea cu mâna unui mort
.
taci — sângele mi se scurge din artere îl adun cu mătura și zidesc o inimă mare — ascultă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu